De makelaar in regio Sittard-Geleen-Born

Wat mag u van Philippen Makelaardij verwachten?

Van bestaande woningen tot nieuwbouwprojecten, van monumentale panden tot moderne appartementen, en van studio’s, winkelpanden tot boerderijwoningen; Philippen Makelaardij is thuis in de gehele vastgoedbranche. Bij de begeleiding tijdens de aan- of verkoop van uw huis of bedrijfspand mag u expertise en professionaliteit van ons verwachten. Heeft u een erkend taxatierapport nodig of wilt u hulp bij het uitvoeren van al het regelwerk met de notaris of hypotheekverstrekker? Ook dan bent u bij ons aan het juiste adres. Wij zorgen ervoor dat het in orde komt.


Resultaat

Of het nu om de aan- of verkoop van een woning gaat, u wilt resultaat. In het eerste geval vindt u de woning van uw keuze. U leeft toe naar het moment dat u de sleutels krijgt. In de tussentijd heeft u steeds een goed gevoel gehad. Uw makelaar straalt vertrouwen uit en maakt dat waar. Daardoor maakt u zich geen zorgen over eventuele verborgen gebreken en weet u dat u een goede deal met de verkoper heeft gesloten. Ook financieel.

Als u zelf de verkoper bent, ziet u het resultaat van onze bemiddeling terug in een spoedige verkoop van uw woning.
Maar het gaat natuurlijk niet alleen om het resultaat. Belangrijk is ook de wijze waarop dit tot stand komt. Wij hechten veel waarde aan een prettige samenwerking. Het moet goed voelen, op alle fronten.
 

Aankoop Makelaar

U gaat een woning kopen, neem een aankoopmakelaar in de arm

‘Waarom zou ik een aankoopmakelaar inschakelen? Welke toegevoegde waarde heeft die? Ik weet zelf heel goed wat ik wil. Er is keuze genoeg en het internet helpt mij om op zoek te gaan naar een passende woning.’

Misschien denkt u er ook zo over. En u bent niet de enige. Daar staat een andere beweging tegenover: steeds meer mensen besluiten om wél een aankoop­makelaar in te schakelen. Ze doen dat omdat ze daarmee de kans vergroten dat
  • Ze hun ideale woning daadwerkelijk vinden.  
  • Ze niet onverwacht verborgen gebreken tegenkomen.
  • Ze niet te veel voor de woning betalen.
  • Ze geen stress hebben van de administratieve rompslomp.

Wilt u meer informatie ontvangen of heeft u nog vragen? Neem dan contact met ons op!

Verkoop Makelaar

U gaat uw woning verkopen

In onze rol van verkoopmakelaar mag u van ons verwachten dat wij u tijdens het gehele verkoopproces adviseren en werk uit handen nemen. Dus vanaf het eerste gesprek, het hierop volgende advies over de vraagprijs tot en met de nazorg, als alles al lang en breed geregeld is. Tijdens ons eerste gesprek informeren wij u over de algemene marktomstandigheden, gemiddelde verkoopprijzen en verkooptijden. Wij bekijken uw woning en zullen in de meeste gevallen direct een eerste inschatting van de opbrengst en verwachte verkooptijd geven. Geen enkele woning is dezelfde. Elke woning heeft zogeheten unique selling points. Die benadrukken wij.


Samenstelling verkoopdossier

Nadat de opdracht tot bemiddeling bij verkoop is verstrekt, leggen wij een verkoopdossier aan.  Daarin zitten alle belangrijke stukken, zoals inzage in het eigendomsbewijs, kadastrale recherche, kosten en lasten van de woning, eventuele tekeningen, taxatierapporten en overige juridische correspondentie. Dit alles hebben wij nodig om gegadigden straks goed te kunnen informeren.


Start verkoopacties

Zodra de vraagprijs is vastgesteld, kan de verkoop beginnen. Eerst maken we foto’s van uw woning. Dan plaatsen wij een verkoopbord in uw voortuin of brengen een gevel- of raambord aan. Bij een stille verkoop doen we dat natuurlijk niet. Vervolgens besteden we aandacht aan een professionele verkoopbrochure. Wij geloven erg in de kracht van internet en sociale media. Uw woning verschijnt dus niet alleen op onze eigen website, maar ook op diverse overkoepelende websites, waarvan Funda de meest bekende is. Ten aanzien van sociale media bedienen we ons vooral van Facebook en Instagram.


Bezichtigingen

Iemand die serieus interesse heeft  ontvangen we hartelijk voor een bezichtiging. Tijdens deze rondleiding door uw huis hoeft u niet aanwezig te zijn, maar het mag natuurlijk wel. We adviseren echter om zelf niet thuis te blijven. Onze ervaring leert namelijk dat een kandidaat-koper zich wat geremd voelt als de verkoper aanwezig is bij de bezichtiging.   


Onderhandelingen

Wij houden u op de hoogte van de voortgang en resultaten van de bezichtigingen, maar u heeft ook de mogelijkheid om zelf de ontwikkelingen en gemaakte afspraken te volgen. Via een speciale inlog op onze website ziet u precies hoe vaak uw woning bekeken is, welke vragen er gesteld zijn tijdens de bezichtiging en of er een tweede afspraak is gemaakt. Uw eigen verkoopdossier, altijd en overal inzichtelijk voor u.
Als de gegadigde serieus is, volgt er een bod. Wij leggen dit aan u voor en overleggen met u over de reactie aan de kandidaat-koper. U krijgt van ons een gedegen advies, maar u bent degene die beslist. Wij voeren vervolgens uit.


Er is een deal: opstellen koopcontract

Zodra overeenstemming is bereikt over de prijs en overige voorwaarden stellen wij de koopakte op. Een exemplaar hiervan versturen wij naar de notaris.


Na de koop

De koper moet de woning laten taxeren in verband met de hypotheekaanvraag. De verkoper moet hieraan meewerken door de taxateur de gevraagde informatie te verstrekken. Soms laat de koper nog een bouwkundige keuring uitvoeren om extra zekerheid te krijgen over de bouwkundige staat. Ook daar moet de verkoper aan meewerken. Het is nu vooral zaak dat wij als makelaar, maar ook de notaris en uzelf diverse datums goed in de gaten houden. De  koper kan gebruik maken van zijn recht op bedenktijd. Na die datum zijn de ontbindende voorwaarden niet meer geldig.


Inspectie en notariële overdracht

Het is gebruikelijk dat koper en makelaar de woning samen inspecteren voordat de notariële overdracht plaatsvindt. Tijdens die inspectieronde worden ook meterstanden genoteerd en afgesproken wie deze aan de energiebedrijven doorgeeft. Van de notaris heeft u als verkopende partij intussen een concept van de akte van levering gekregen alsmede een financiële afrekening. De notaris draagt zorg voor de aflossing van de hypotheek, het doorhalen van de hypotheek in het hypotheekregister en de betaling aan de makelaar.
 
U ziet, een makelaar neemt u heel wat (regel)werk uit handen. Dat doen we graag en we willen daarin dan ook heel ver gaan. Wij zijn ervan overtuigd dat het beter is om niet te gaan concurreren met onze courtage, maar met onze dienstverlenende aanpak. Dat is óns unique selling point en uw zekerheid dat we het gedegen aanpakken.


Geen verkoop, geen kosten

Eigenlijk hoort deze passage niet thuis op deze website, want we gaan ervan uit dat uw woning binnen de verwachte periode tegen de afgesproken prijs wordt verkocht. Maar mocht dat om welke reden dan ook niet zo zijn, dan geldt: geen verkoop, geen kosten. Een geruststellende gedachte.

Taxaties

Bij het kopen van een woning vraagt de verzekeringsmaatschappij of hypotheekverstrekker om een officieel en erkend taxatierapport. Dat geldt vooral wanneer u een hypotheek met Nationale Hypotreek Garantie wilt afsluiten. Maar ook als u zelf de verkopende partij bent, of wanneer u uw bestaande hypotheek wilt oversluiten, moet u een actueel taxatierapport kunnen overleggen. De hypotheekverstrekker wil namelijk weten wat de economische waarde van de woning is.  Philippen Makelaardij helpt u aan een landelijk erkend en gevalideerd taxatierapport.

Verhuur

Huren en verhuren van een woning of bedrijfsobject

Naast verkopen en aankopen van panden, kunnen we u ook van dienst zijn als u uw pand wilt verhuren. Verhuur is maatwerk, waarbij ook de kosten maatwerk zijn. Samen stemmen wij het meest geschikte verhuurplan van uw woning of bedrijfspand samen.

Heeft u nog vragen of wilt u een vrijblijvend waarde- en verhuur advies? Neem dan contact met ons op!

Waardebepaling

Geheel vrijblijvende waardebepaling en gratis verkoopadvies voor uw woning

We bieden mensen geheel vrijblijvend een zo volledig mogelijk beeld van alles wat bij de verkoop van uw woning komt kijken.

Concreet:
  • gratis waardebepaling en vaststelling vraagprijs woning;
  • gratis aankoopbegeleiding in combinatie met verkoop;
  • geen verkoop, geen kosten (advertenties inbegrepen!);
  • uitleg actuele marktsituatie;
  • verkoopstrategie/opties op maat;
  • meerwaarde van deskundige makelaars; 
  • begeleiding bij het vervolgtraject: taxatie, hypotheek etc.

Heeft u nog vragen of wilt u meer informatie? Neem dan contact met ons op!

U gebruikt een verouderde browser. Upgrade nu naar een moderne browser om ten volle gebruik te kunnen maken van alle functies van onze site:
Chrome |  FireFox |  Opera |  Safari |  Microsoft Edge
Terug naar boven
Sluit menu

Philippen Makelaardij